6 augusti 2012

Borttappad Bil Och Annat Helgbestyr

lyx

I helgen lyckades jag med något jag aldrig tidigare lyckats med. Jag lyckades få bilen bortbogserad. Vem lyckas med något sådant? Tydligen jag. Jag kan lova att man får en smärre chock av att inte hitta bilen där man lämnat den. Många tankar som snurrar. Men efter ett samtal med Polisen lyckades jag lokalisera bilskrället och idag bär det av för uthämtning.

Resten av helgen då? I lördags tog vi en dagstur till Vinterviken med Lilla My/båten. Vi solade, badade och njöt för fulla muggar. Kvällen blev väl inte riktigt som vi tänkt oss eftersom köerna ringlade långa utanför de flesta uteställen. Det slutade med att vi gick hem och tog igen oss istället. Söndagen inleddes med lyxfrukost och sedan strosade jag och syster yster runt i butiker och drack kaffe i solen. That’s about it!

Nu är det ny vecka och nya tag. Imorgon reser min syster tyvärr hem igen och jag återgår till vardag och renovering. Måste erkänna att det har varit otroligt skönt att låta kroppen vila några dagar, men samtidigt är jag sugen på att färdigställa det vi påbörjat!


What we did this weekend?  We managed to get our car towed away [don’t ask], we made a nice little day trip with our boat, we ate a real luxury breakfast, we did some shopping but came home empty handed, we drank coffee in the sun, we slept. That’s about it!

A new week has begun and my sister will unfortunately leave tomorrow. This means that renovation is once more on my agenda. I can’t say that I have missed it, but I do want to us to move in to our bedroom again!

Inga kommentarer: