5 maj 2012

Hemkommen Från Rom


Vi kom hem från Rom för ett par dagar sedan. Det var underbart att återse staden såhär under våren. Solen ville inte visa sig alltför ofta, men temperaturen bjöd på nordisk sommar och det kan man inte klaga på.

Dagarna i Rom tog vi precis som de kom och nu sitter jag och redigerar bilder och minns de underbara lugna dagarna. Några av bilderna kommer jag nog ladda upp här på bloggen, och så har jag tips på ett par trevliga ställen som jag tycker att ni absolut skall besöka ifall ni reser till Rom. Återkommer..

Gårdagens fokus låg på balkongen vilket betydde att jag och älsklingen flängde runt halva stan för att få tag i balkongmöbler och grönt. Det börjar sakta men säkert ta form, men lite kvar finns det allt att göra där ute.

Och idag har jag besökt Snickarbacken 7. Jag hade förväntat mig en mini-galleria och blev vid första anblick lätt besviken. Snickarbacken visade sig bestå av två rum + café – inte mer. Men jag gillar konceptet: handplockade varumärken; ett urval som ständigt förnyas och kompletteras; en samlingsplats för människor och nya idéer. Kommer nog besöka butiken igen.


We’re back from Rome, which I loved to visit during spring this time. Not as sunny as I would have wanted it to be, but the temperature.. Nordic summer! I’ll upload a few images once edited and in addition to that I have a few tips on locations you should definitely visit when in Rome.

Yesterday we focused on decorating the balcony. It’s slowly but surely starting to take shape, but there are still things that need to be done before I feel fully satisfied with the result. And today I visited Snickarbacken 7 – a small shop with handpicked brands + café. Well worth a visit.

Inga kommentarer: