21 oktober 2011

Helg På Inkommande


Jag har nyss fått i mig all frukost från i morse. Köpte ett frukostpaket för att lyxa till det lite. Men jag är inte van med så mycket mat såhär på morgonen. Det blir alltså sen lunch för min del.

Jag har en del administration som jag ligger efter med och eftersom jag inte verkar kunna koncentrera mig på just den typen av uppgifter här på jobbet så funderar jag på att ta min dator och sätta mig på något trevligt fik. Låter inte det som en underbar plan säg?

I helgen är en av mina vänner från Finland på besök och jag ser fram emot att träffas och umgås. Vi ses tyvärr inte så ofta. Men ni vet väl hur det är med vänner man känt sedan man var barn.. när man väl träffas är det precis som om tiden stått still. Man känner varandra så utan och innan att inga större krav behöver ställas på den andre. Eller på en själv för den delen. Och det är bland det finaste och tryggaste jag vet med nära vänskap.

I övrigt blir det till att börja packa ihop lägenheten och rensa ur förråden. Om en månad flyttar vi nämligen ut ur vår kära lilla etta och in i det nya okända som jag längtat så efter att få göra. En förändringens tid kan man väl kalla den närmsta månaden..

Inga kommentarer: