9 januari 2012

En Annorlunda Första Arbetsdag


Nu var det ett tag sedan jag skrev något. Det har hunnit bli nytt år under tiden. Motivationen tryter lätt när jag går hemma och lullar i mjuka kläder och smaskar godsaker som hör julen till. Men nu är jag tillbaka i Stockholm, julen har städats bort och detta är första dagen på jobbet trots att jag faktiskt sitter hemmavid.

Har även hunnit med en runda till läkaren eftersom jag i julhelgen lyckats hosta sönder något i mig. Läkaren trodde sig veta att det handlade om några muskler. Inte farligare än så tack och lov men fasligt ont gör det hur som helst. Ordinationen är att knapra värkmedicin och kleta smärtlindrande salva tills symptomen försvunnit. Så då gör vi väl det.

Nu tycker jag det är dags för en rykande kopp te. Och om sisådär en timme bär det av mot stan för att prova ut en ny säng till mig och älsklingen. Efterlängtad är sängen kan jag lova. Nu när det finns plats i nya lägenheten så finns det väl ingen orsak att dra ut på köpet.

Om ni förresten undrar vad som händer med lägenheten kan jag meddela att vi fortfarande väntar på en av de två balkongerna. Till dess känner vi att det inte är så stor idé att göra alltför stora förändringar eller ens börja inreda på allvar. Ni som varit med om att skapa en öppning i en gammal tegelvägg vet vad det för med sig. Smuts och damm överallt. Överallt. Men hjärnan är full av idéer och snart ska jag väl få komma till skott!

Inga kommentarer: