14 februari 2012

Alla Hjärtans Dag I Annan Tappning Än Förväntat

kollage

Idag är det alla hjärtans dag. Jag är ju en förespråkare för att ta tillvara alla dessa speciella dagar året runt. Att anstränga sig lite extra för att uppmärksamma varandra. Men varken jag eller älsklingen anser att det är något väldans speciellt med just denna dag. Den känns lite tillgjord och kommersiell om jag skall vara ärlig.

Så älsklingen skall på hockey och jag skall mysa framför tv:n med en bit god mat, inlindad i en varm filt. Och så skall jag nog börja fundera över det faktum att jag fyller trettio i vår. Men jag tänkte inte lägga ner tankeverksamhet på själva åldern om det är det ni tror. Jag känner mig nämligen fortfarande ung och frisk som en nötkärna. 

Nej. Det jag behöver fundera över är ifall jag skall slå på stort och ställa till med fest. Om festen skall äga rum här i Stockholm eller hemma i Vasa. Men jag är ju egentligen ingen festfixare och skulle helst resa bort och unna mig en annan vardag under några dar. Paris på våren skulle inte vara helt fel. Inte Rom heller för den delen. Det tåls att tänkas på.

Inga kommentarer: