21 februari 2012

Geni .VS. Naiv

Ja det är frågan. Jag är inte direkt naiv. Nej. Jag är nästan påfrestande skeptisk som person när någon försöker sälja på mig något där inköpsprocessen inte initierats av mig själv. Och jag är sällan återhållsam i mina åsikter vid tillfällen som dessa. Jag vill helt enkelt veta exakt vilken valuta jag får för pengarna.

Men stundom kan man faktiskt undra. I allmänhet faller jag sällan för försäljare och deras snack. Det väljer jag i varje fall att tro. Men när det gäller hud- och hårvård vet jag helt enkelt inte vad som flyger i mig. Vid mitt senaste besök hos frisören kom jag hem med hårets-under-dunder-olja-nummer-ett! Jag pratar om den ooo så populära Maroccanoil som tydligen säljer som smör på heta stenar.


Det finns väl ingen produkt som kan leverera totala skönhetsomvandlingar och dramatiska resultat, och som revolutionerar hårvårdsindustrin med antioxidantfyllda, näringsrika och innovativa recept. Men jag kunde helt enkelt inte motstå den. Doften. Känslan av ett mjukt hår. Ja ni hör ju själva. Nu återstår att se ifall oljan verkligen håller det den lovar. Ifall den levererar. Ifall man denna gång kan kalla mig geni eller naiv.

Inga kommentarer: