15 februari 2012

Tygtryckare




Utöver sommarens kurs i möbeltapetsering, har jag nu även anmält mig till en kurs i screentryck där jag förhoppningsvis skall få lära mig textiltryckets grunder; hur man ritar mönster och lär sig rapportering, mönsteröverföring till tyg etc. Marimekko nästa.

Jag får börja fundera över vad jag vill göra. Kanske till och med börja skissa på några idéer. Man vill ju inte trycka runt på måfå när man väl sitter där. Kursstart i början av april och det ser jag fram emot. Lagom lång väntan för att jag skall lyckas få igång kreativitetsknölarna i hjärnan innan dess.

2 kommentarer:

Tenne sa...

Nej vad roligt! Snart kan du ju tillverka allt mellan himmel och jord...eller mellan tak och golv åtminstone :)

Mikaela sa...

Ja vi får hoppas att jag lär mig nåt jag kan ha nytta av.. du kanske får beställa nåt av mig om några månader ;)