11 juni 2012

Fåtöljjakt Avslutad

[via]

Helgen är slut för denna gång och nu har jag och älsklingen endast två veckor kvar på jobb innan det är dags att ta sommarsemester. Två veckor innan vi får njuta av ledig tid tillsammans!

Vad gjorde vi då i helgen? Jo, äntligen hittade vi ett par fåtöljer som skall följa med oss ner till Fristad och kursen i möbeltapetsering. Som jag oroat mig över avsaknaden av dessa möbler. Den ena hittades via nätet och den andra på en större loppis i Skärholmen. Lite uthållighet och ren tur krävdes allt, men nu är det ”problemet” löst.

Det roliga är dessutom att så många på jobbet visat intresse för att jag skall gå denna kurs. Min chef, som känner till mitt intresse för inredning och design, till och med frågade ifall jag kan tänka mig att ta på projekt efter kursens slut. Om det visar sig att jag har talang för yrket kanske jag vågar klä om någon annans möbler mot en billig peng. Om ett par veckor vet vi..


We finally found a couple of arm chairs to bring with us to Fristad in two weeks. Yes my vacation starts in only two weeks! We just needed a bit of perseverance and luck to find what we were looking for. The funny thing is that quite a few of my colleagues have shown interest in me attending this course. My manager even asked if I could do a makeover of one of her chairs later this summer. The course will hopefully show if I have even an ounce of talent for this occupation. If I will be able to take on external projects or not..

Inga kommentarer: