9 oktober 2012

Förlorat Fokus

[via]

Vissa besked får en att tappa fokus. En sådan nyhet fick jag tyvärr igår. Jag varken kan eller vill gå in på vad det handlar om eftersom nyheten egentligen inte rör mig. Den påverkar mig djupt, men den rör mig inte. Men så mycket kan sägas att min nattsömn påverkats och så även dagens tankeverksamhet. Allt annat ter sig plötsligt så smått och obetydligt..

Så nu sitter jag här. På jobbet. Jag borde arbeta på ett par analyser och presentationer som skall upp för granskning på torsdag. Men just nu är det svårt att fokusera. Funderar på att låta förmiddagen gå i tankarnas tecken så tar vi nya tag på eftermiddagen. Det blir nog bäst så just idag.


A not so pleasant message reached me yesterday and my thoughts are somewhere else today. The news does not concern me but they affect the way I feel. I would truly need my ability to focus on a day like this, but instead my thoughts wander. I allow them to because I know it's for the best. Process and proceed..

Inga kommentarer: