28 februari 2011

Söndagsjakt

Igår var jag på jakt efter material till ett par av mina lampskärmar. Andra kurstillfället hålls ikväll och efter förra veckans slitsamma förarbete ser jag verkligen fram emot färdiga resultat.

Jag hann med en snabbvisit på Panduro för att få tag i en bit astralit som skall fungera som bas för mina kreationer. Efter det strosade jag runt på PUB för att få lite inspiration och såg en lampskärm som får stå för inspirationen idag. Det kan vara lite komplicerat att få till den veckning jag vill på en av mina skärmar och vi kan hoppas att alltför många svordomar inte hoppar ur min mun ikväll. Jag inhandlade tyg och fortsatte till den underbara inredningsbutiken Årstiden belägen på Drottninggatan i Härlemanska gården byggd under 1600-talet.

Hos Årstiden finner man inredningsdetaljer inspirerade av den danska, franska och orientaliska stilen. Vackra gamla möbler med patina strider om ens uppmärksamhet. Och att ägarinnorna följer årstiderna när de väljer ut sina varor kan man tydligt se. Om man vill komma bort från all kommersialism ute på Drottninggatan kan jag rekommendera ett lugnande besök i denna lilla butik.

Bilder från Årstiden

Inga kommentarer: