11 april 2011

Det Var Det Här Med Mat

Helgen har gått i matens tecken. Precis som jag varnade för. Och nu känner jag mig uppblåst. Lite som en ballong faktiskt. Men fredagskvällen var en underbart rolig kväll fylld av skratt och skämt, god mat och kanske några vinglas för mycket. Men vad gör väl det när man får umgås med nära vänner. Dessutom kan jag verkligen rekommendera Melanders. Om någon vet hur man tillagar fisk så är det dom! Rekommenderas varmt!

På lördagen hade vi bokat bord för två på Stallmästaregården – vackert beläget vid Brunnsviken i Stockholms äldsta värdshus. De är riktigt duktiga på traditionell husmanskost. Husman med en tvist skulle jag säga. Alla rätter föll tyvärr inte mig i smaken, men i det stora hela njöt jag av smakkombinationerna. Tråkigt bara att både jag och älsklingen var så trötta att vi inte riktigt kunde njuta av miljön och atmosfären den kvällen. Vi får se till att ge det en ny chans när tillfälle erbjuds..

Inga kommentarer: