5 april 2011

Jag Vet Att Många Hatar Dom

Ja just det. Jag skrev faktiskt ordet  h a t a r . Produkten jag tänkte skriva om nu är något vissa älskar och andra hatar. Jag hör till dom som mer eller mindre älskar denna halvgalet genialiska "uppfinning". Jag pratar såklart om de gamla orientaliska mattorna som färgats i djärva nyanser och på så sätt fått nytt liv.

COLOR REFORM började som ett nästan överambitiöst projekt i att göra om vintagemattor genom färgens makt. Idén var att mattan trots sin nya oförväntade färg skulle få behålla sin individuella karaktär från ett tidigare mer traditionellt liv.

Mattorna är one-of-a-kind-pieces och jag tycker om idén att återanvända gamla saker istället för den slit-och-släng mentalitet som finns i samhället idag. Tråkigt bara att mattorna måste vara så dyra. Om inte, skulle det redan ligga en hemma på vårt vardagsrumsgolv..


Inga kommentarer: