5 april 2011

Tisdagstema 14 - Favoritinredningsbutik


Jag kan ge er namnet på några av mina favoritinrednings-butiker. För endast en kan jag inte välja. Älskar man inredning så älskar man inredning och då räcker det inte med en butik.

Hemma i Vasa har jag en favorit som är återförsäljare av många både finska och internationella märken - Casa heter butiken. Där finner jag basen till min inredning. Större möbler. Snygg belysning. Designklassiker.

Här i Stockholm är R.O.O.M. i PUB-huset en favorit. Där hittar jag tyger, mattor, lampor och allehanda småsaker som gärna får flytta in hos mig. När som helst. Inrednings-avdelningen på NK är inte heller helt fel. Där finns mycket som faller mig i smaken.  

För mer romantiska eller orientaliska prylar besöker jag gärna Årstiden, somSara eller CaZami. Dessutom gillar jag att leta gamla lampfötter, ljusstakar och möbler i behov av undsättning på antik- och second hand butiker runt om i stan.


Klicka gärna in på Fabriken för fler tips på underbara uppskattade inredningsbutiker!

Inga kommentarer: