6 maj 2011

Att Hälsa På Lilla My

Bilden är inte den bästa.. tagen med min mobil

Igår kväll hälsade jag på hos Lilla My för första gången i år. Lilla My är alltså min sambos segelbåt. I morgon är det dags för sjösättning och därför tillbringade vi gårdagskvällen ute vid varvet för att fixa lite inför premiären. Jag hade bryggt te och handlat med mig mackor och lite småplock så en första picknick hann vi också med ute i kvällssolen.

Det är något rofyllt över marinor tycker jag. Friska vindar. Glittrande vatten. Vågornas skvalp. Båtmaster som sakta vajar i vinden. Det bör erkännas att jag faktiskt fick lite mersmak och ser nu fram emot sommarens små utflykter.

1 kommentar:

Höperöt sa...

Och så är de flesta på marinor rättså glada och trevliga typer!
Eller, den bilden har jag fått i gästhamnarna på somrarna i alla fall.
(Fast jag antar att varje marina har sitt svarta får, den som lägger upp skyltar med "skräpa inte ner" och "din mamma bor inte här" och ger dig onda ögat om du inte förtöjt din båt med rätt sorts knop och hängt fendrarna på exakt rätt höjd.)