9 maj 2011

Precis Som Planerat

Helgen blev precis som planerat. Fredag med kräminköp och stor skål godis. Hann även fixa till ett par byxor och sy klart en kudde till soffan. Bonus.

På lördagen steg jag upp tidigt för att shoppa loss på Stockholm Modecenters utförsäljning. Mycket folk som trängdes som vanligt, men jag hittade några saker trots det. På kvällen var det som sagt födelsedagsmiddag och fest. Vi var ett helt gäng som missat att det var maskerad. Synd. För skulle jag ha vetat det skulle jag ha klätt mig i mitt afrokrull som en äkta 70-tals discodiva! Tro det eller ej, men jag passar otroligt bra i afrokrull!

Söndagen gick åt till att återhämta sig, men den blev inte riktigt så lugn som jag hade tänkt mig. Det blev rejäl sovmorgon följt av picknick ute i Hagaparken, solfrossa, kaffe och inredningstidningar på Café Caesar, städning av lägenheten, påbörjad renovering av pallen, samt samlande av inspirationsbilder ur inredningstidningar. I flera år har jag samlat bilder som berör eller tilltalar mig. Jag hade tänkt mig att bilderna kan fungera som inspiration och inredningsguide när vi köper en större lägenhet som behöver inredas..

Eftersom kameran ligger på älsklingens jobb kommer bildbevis på skapande, shopping samt jag i afrokrull senare..

Inga kommentarer: