31 maj 2011

Specialkobra Till Frukost

Jag äter oftast en smörgås till frukost. Denna intas alltid på jobbet. För att bryta denna vana hade jag köpt flingor som mer eller mindre tvingar mig att sätta mig ner vid köksbordet och börja dagen på att lugnare sätt.

Igår kväll berättade jag detta för min kära sambo. Jag såg att han blev mer och mer fundersam. Hummande och mumlande höll han med mig i min utläggning om frukosten. Men efter några minuter frågade han mig något i stil med ”Vad menar du egentligen med specialkobra till frukost?”.

Ibland är det tydligen svårt att kommunicera med varandra. Där hade jag pratat om Kellog’s Special K Red Berries i  m i n u t e r  och han trodde att jag pratade om specialkobror. Vad är en specialkobra undrar jag (?) Vi fick oss i varje fall ett gott skratt innan vi lade oss. Och det är ju egentligen det viktiga i sammanhanget eller hur..

1 kommentar:

Tenne sa...

Haha, den var bra :D Det är inte så lätt alla gånger!