30 maj 2011

Cappuccino. Cava. Walk-In-Closet.

Helgen? Vad gjorde jag i helgen som gick. Lördagen gick åt till en snabbklippning av mitt hår. Inget att visa eftersom varken frisyr eller färg direkt ändrats. Jag strosade runt i små inredningsbutiker som jag ofta gör på lördagar och drömde mig samtidigt bort. Drack alltför många cappuccinos medans jag bläddrade mig genom magasin efter magasin.

På kvällen dök syster yster upp i min lägenhet. Vi åt smarrig sallad, drack cava, och dansade vardagsrummet runt i paljetter och dinglande örhängen. Halva natten tillbringade vi sedan på ett fullsmockat dansgolv till musik som gör en glad. Det var länge sedan sist och jag hade verkligen en rolig kväll.

På söndagen gick jag och älsklingen på en lägenhetsvisning. Underbart läge. Helt ok disposition. Men jag tror inte den var något för oss. Vi inväntar istället nästa helgs visningar. Och jag fortsätter helt enkelt drömma till dess vi hittar det vi vill ha. Ingen idé att köpa något man inte tror på bara för att få ett större boende. Sedan firade vi svensk morsdag med god mat och dryck som fick oss att nöjda rulla hemåt mot bastubadande och planering inför den stundande långhelgen.

Och nu. Nu är det ny vecka. Nya utmaningar.

Inga kommentarer: