1 augusti 2011

Butiken & Magasin 36

Bilder lånade

Som så många andra inredningsintresserade har jag haft förmånen att besöka Butiken och Magasin 36 i Höganäs under sommaren. Dessa underbara som huserar i Höganäs Saltglaserats gamla lokaler får mig att nästintill rysa av välbehag. De gamla brännugnarna, färgerna, ljuset, all själ som sitter i väggarna..

I lokalen hittar du allt från handplockade antikviteter och möbler till modernare alster, stora bullriga industrilampor, kuddar och plädar, små inredningsdetaljer, handgjorda smycken etc. Jag hittade så mycket att förälska mig i men på grund av platsbrist i bilen var jag tvungen att hålla mig till små platta saker – ett kuddöverdrag och en jag-vet-inte-vad pryl fick följa med mig hem. Jag lägger upp bilder senare och hoppas få svar på vad jag egentligen köpt..

Tidigare inlägg här på bloggen har behandlat min längtan efter att någon gång äga en egen butik där jag kan stå och sälja one-of-a-kind föremål till one-of-a-kind människor som jag vet kommer att älska föremålen de just köpt lika mycket som jag själv gjort. Och Magasin 36 får mig att känna just så! Att jag kanske borde starta eget..

Inga kommentarer: