5 augusti 2011

Ekologisk Ansiktsvård Och Sperminer

Mina rutiner kring ansiktsvård har sett mer eller mindre likadana ut under de senaste åren. Valet av produkter förändrats dock ofta. Jag älskar hudvårdsprodukter och skämmer gärna bort mig själv med att testa nya produkter nu som då. Har dock några favoriter som jag använt ett tag nu och som jag gärna vill tipsa om..


För några år sedan förde jag och några av mina vänner en diskussion kring det här med ekologisk och organisk hudvård. På den tiden var det inte helt enkelt att hitta produkter av denna typ. De fanns, men tillgängligheten var inte den bästa. I dagsläget har jag två favoriter som faktiskt råkar vara just ekologiska. Båda kommer från svenska märket Estelle & Thild – den ena är dagskrämen Ecorganic Face Cream Neroli som jag använder både morgon och kväll, den andra är ansiktsoljan Ecorganic Facial Oil som jag applicerar under krämen innan jag går och lägger mig för natten.

När det kommer till rengöring är Cliniques rinse-off foaming cleanser en storfavorit. Jag fick den i julklapp av mamma och har använt den allt sedan dess. Mjuk och skonsam men tillräckligt effektiv för att ta bort allt gammalt smink. Den kommer inte att bytas ut i första hand kan jag lova!

När jag var hemma i Vasa under semestern, passade jag på att njuta av en lyxig ansiktsbehandling på IhoHud. Jag fick många bra tips av min hudterapeut och med mig hem följde en alldeles för dyr, ja svindyr, ansiktskräm som jag nu använder. Den kommer från norska märket SkinScience och innehåller spermine, en antioxidant som även finns i sperma. Och hittills har den resulterat i ett finfint resultat. Återstår dock att jag se ifall jag vill betala samma summa igen när denna tub tar slut..

Inga kommentarer: