24 augusti 2011

Sen Lyxfrukost Hemma


Dagen tillbringas hemma på grund av lätt förkylning. Jag vill inte att den bryter ut för det har jag inte tid med just nu. Jag har redan hunnit jobba ett par timmar och nu är det dags för en sen frukost. Jag brukar ha svårt att äta stora mängder på morgonen – oftast slänger jag i mig en tråkmacka eller lite müsli. Men idag fick det bli lyxfrukost med hallonsmoothie och nybryggt kaffe. Jag kom fram till att det egentligen är ett väldans trevligt sätt att börja morgonen på!

På lunch skall jag nog ta en långsam promenad till nya lägenheten och passa på att packa upp ett par flyttlådor. Kanske njuter jag av en efter-lunchen-fika med inredningstidningar på det kala golvet. Underligt är det egentligen. Jag borde njuta för fullt av att vara ägare till en ny lägenhet med nya möjligheter, men det har visat sig att jag inte riktigt lyckas med det. Troligtvis beror detta på att vi fortfarande bor kvar i den gamla lägenheten, försöker reda ut det sista kring vattenskadan och har lite ansiktslyft kvar att utföra inför försäljningen.

Känslan av tillfredsställelse kommer nog först när vi flyttar in på riktigt tror jag. Under tiden går jag runt i den tomma lägenheten och funderar på hur det kommer att se ut när allt är klart. Hur det kommer kännas. Man måste ju få drömma lite eller hur..


Inga kommentarer: