29 september 2011

Höstens Pärlfrossa


Är inne i en pärlfrosseperiod nu igen. De brukar infinna sig nu som då under året. Oftast i samband med att levande ljus kommer in i bilden. När hösten kryper sig på. Eller runt jul och nyår. Nu är den hur som helst här igen och jag funderar på att göra något roligt av pärlor.

För några år sedan fick jag en tofs gjord av små silverfärgade rocaillepärlor i gåva. Det var nog då som passionen till just pärlor föddes. Men tofsen är lite väl stor för att hänga på en byrålåda eller dylikt så jag funderar helt enkelt på att tillverka samma tofs men i mindre format. Vad tror ni om det? Det kan väl inte vara så svårt!

Nu kan jag inte lova att jag verkligen gör slag i saken gällande denna ”kreativa” idé. Men ifall jag bestämmer mig för att börja tillverka tofsar i rocaille så kommer ni helt klart att få ta del av resultatet. En liten kreativ tanke så här på morgonen..


Inga kommentarer: