6 september 2011

Uppskattad Frukost På Blueberry.

Tidig morgon. Lätt duggregn. Två trötta damer. Så såg det ut när jag och en väninna tog bussen mot Östermalmstorg i morse. Det var egentligen alldeles för tidigt för mig, men vad gör man när en kär vän vidarebefordrar en inbjudan för hälsofrukost på Blueberry. Då vill man helt enkelt inte tacka nej!

Trötthetskänslan som byggt bo i mig försvann med ens när vi steg in i Blueberry’s mysiga flagship store på Sibyllegatan. Lugn musik och trevlig personal välkomnade oss in. Man trippade nästan runt på tå för att inte rubba atmosfären där inne.

En minut senare satt vi med varsin uppiggande smoothie i handen och frukosten väntade på oss inte långt därifrån. Och vilken lyxfrukost sen! Wraps. Yoghurt med bär och frön. Fruktsallad med rostad kokos. Blueberry bollar. Ekologiskt te. Mm.. Ni kan bara tänka er vilken underbar början på dagen jag fick!

Morgonens inspirerande föreläsare berättade först om företaget och deras filosofi. Målet är att göra hälsa och hälsokost lite mer inspirerande för samtliga. Tanken är att alla skall kunna känna igen sig i företagets värderingar. Vi gick sedan vidare till att prata om medvetna och aktiva val – hur påverkar våra beslut miljön och de vi har omkring oss? Det skall vara enkelt att göra rätt val och att känna sig nöjd med de beslut man tar.

Föreläsningen behandlade även näringslära på basnivå. Alltid bra att fräscha upp sina kunskaper som inte alltid finns där när man behöver dom som mest. Begreppet superfoods klargjordes. Mycket intressant. Och sist men inte minst var det dags för produkt-prova-på session. Jag fick faktiskt med mig några av deras produkter hem. Men de berättar jag mer om i ett annat inlägg..

Det finns väldigt mycket matnyttig information på Blueberry’s hemsida som jag tycker var och en av er skall läsa genom. Vill ni själva delta i dylika event kan ni titta in på Blueberry Events. Helt klart att rekommendera!

2 kommentarer:

Nanna sa...

Vad kul o läsa att frukosten var värd ett besök! Kände du dig piggare eller annorlunda under resten av dagen också? Kram

Mikaela sa...

Ja jag var ju inte direkt hungrig vid lunch om vi säger så :D tack än en gång.. kram