2 juli 2012

Byta Storstad Mot Småstad


Äntligen hemma i Vasa. Som jag längtat. Som jag längtat efter lugnet. Det bekanta. Det trygga. Visst kan jag hitta lugn och trygghet även i Stockholm, men det är något speciellt med allt det min hemstad skänker mig. Jag och älsklingen skall tillbringa en hel vecka i Vasa med resten av min familj. Även han har lärt sig uppskatta det "tempo" staden erbjuder..

Och jag vet vad jag har att se fram emot. Att umgås med min älskade syster yster, med mina kära föräldrar och med min mormor som jag innerligt håller av. Att avnjuta underbara hemlagade middagar ute i det blå. Att få vara nära natur och att kunna andas frisk havsluft. Allt detta ter sig kanske inte stort i era öron. Men för mig. För mig betyder det allt..


We have finally reached Vaasa. Everything is familiar to me. I know what to expect and that’s comforting. Even my darling ("metropolitan guy") has learnt to appreciate the things this small city has to offer..     

1 kommentar:

Colorful Boxes sa...

Det höres underbart ut, Mikaela, och vilken vacker bild! Njut av veckan hemma & av semesteret! Stor kram från Stockholm xx