1 juli 2012

En Vecka Av Sommarsemestern


Hemma i Stockholm igen. En semestervecka av tre är avklarad och jag har inte skänkt jobbet en endaste tanke. Då vet man att man kopplat av. På riktigt. Dagarna i Göteborg blev kanske inte som vi tänkt oss. Det var midsommarhelg och allt var stängt. Dessutom regnade det mest hela tiden. Vi hade inte riktigt räknat med det så vi fördrev många timmar på caféer och restauranger. Men det blev en lugn och skön helg och det tackar jag för.

Möbeltapetseringskursen på Fristad folkhögskola översteg alla våra förväntningar och jag kan varmt rekommendera den. På en vecka har jag lärt mig en liten del av ett gammalt hantverk. Kursen har gett mig mersmak och jag kommer utan tvivel fortsätta göra om gamla möbler. Jag ska visa er vad jag åstadkommit i ett senare inlägg..

Ikväll packar jag inför morgondagens resa till Vasa. Och som ni kan se passar jag på att uppdatera bloggen vid sidan av så att ni inte tröttnar på mig totalt. Semester för mig innebär mindre tid framför datorn och därför får ni stå ut med [för] få inlägg. Ses dock förhoppningsvis mer frekvent under de kommande veckorna..


Back in Stockholm. I have spent the last week in Gothenburg and in Fristad. Our weekend in Gothenburg was quite rainy and we spent most of our days visiting cafés and restaurants. We had planned to see a bit more of town, but things doesn’t always turn out the way you want them to. The upholstering-course in Fristad really exceeded all our expectations and after this week I’m even more interested in this craftsmanship than I was before. I’ll show you my "master piece" later on because now I need to continue packing for the trip to Vaasa tomorrow morning.

Inga kommentarer: