11 juni 2011

En Lägenhet Rikare


Nyheten? Igår runt lunchtid skrev vi på överlåtelseavtalet för en tvåa i Vasastan. Nu äger vi alltså en ny lägenhet! Och som jag längtat! Dels efter mer utrymme. Dels att efter tre år tillsammans äntligen påbörja ett gemensamt projekt. Inredaren i mig har även saknat en utmaning som denna.

Tvåan på 57 kvadrat ligger högst upp i föreningens gårdshus. Det betyder minimalt med insyn och störande grannar som vi idag tyvärr lider av. Ja jag vet. Bor man i lägenhet får man tåla lite liv. Men det finns faktiskt gränser. Det betyder även maximalt ljusinsläpp och efter att de två planerade balkongerna byggts nu under hösten kommer det att bli en relativt unik lägenhet.

Det underbara är att vi inte tvingas renovera det första vi gör efter att vi flyttat in i augusti. Lägenheten är i bra skick och inget behöver åtgärdas. Att jag och älsklingen i senare skede kommer att vilja byta ut bland annat kök och badrum är en annan femma.

Bilder av lägenheten publiceras i höst. Och jag kommer att drömma och längta och planera till dess omgivningen med största sannolikhet slagit dövörat till för mitt prat..

2 kommentarer:

Tenne sa...

Åhå, grattis sis!! När blir det flyttdags?

Mikaela sa...

Tack! Flytten sker troligtvis i mitten av augusti. Vi rings när du kommer hem från Finneland igen så kan vi prata mer och du får se lite bilder..