16 juni 2011

Kvällens Små Projekt


Jag berättade för er att jag är en nagellacksperiodare. Just idag är det turkosblått som gäller. Det påminner mig om klart vatten, sol och semester. Och sådana minnesbilder tackar man ju inte gärna nej till. Men imorgon har vi sommarfest och jag skall träffa ett stort gäng nya kollegor på vårt andra Stockholmskontor. Och då bör man ju vara lite representativ tänkte jag. Därför ”tvingas” jag nog måla om naglarna ikväll.

I övrigt skall jag via butiken för att handla krya-på-dig-glass till älsklingen och klippa och klistra bilder i min mood book och låta honom peka ut de inredningsbilder han gillar mest. Själv vet jag exakt hur jag skulle vilja ha det. Men nu är vi ju faktiskt två om detta nya lägenhetsprojekt. Och trots att vi har relativt lika stil så vet jag att envisbollarna [ett ord min kära pappa brukar använda om min syster och mig] i oss båda kommer att kämpa om att tillfredsställa våra egna självcentrerade viljor. Tänkte att moodboken kanske kunde förbereda oss båda på de ”svårigheter” vi har framför oss.

Inga kommentarer: