20 juni 2011

Helgen Dag För Dag

FREDAG: Sommarfest med jobbet. En lyckad kväll. Gick dock hem relativt tidigt; strax efter midnatt. Jag hade längtat efter helg hela veckan lång och kände att det var dags att lämna festen när det var som roligast.

LÖRDAG: Thaifest i Kungsträdgården runt lunch. Älsklingens barndomsvän har en thailändsk fru och hon ville gärna besöka festivalen. Det kändes nästan som Thailand i miniformat. Absurt. Men roligt. Efter det vandrade vi vidare mot söder. Kollade på soffor till nya lägenheten och kom faktiskt överens om både modell och val av tyg. Återstår att se ifall det blir just den soffan eller någon annan. Åt tidig middag på Soldaten Svejk. Schnitzlar jag varmt kan rekommendera. På kvällen var det dags för bio. Grekisk film vid namn Dogtooth. Handlade om en minst sagt dysfunktionell familj. Obehaglig som få och tyvärr rätt aktuell i dagens samhälle.

SÖNDAG: Planerade att rea-shoppa basplagg. Hittade tyvärr inget, men det var vid närmare eftertanke lika bra det. Senare på dagen redde jag upp i garderoben. Städade lite på vinden. Provade olika beslag till skåpet som jag renoverat i snart två år nu. Tvättade och bastade.

Det var min helg. En helg så som helger är mest. Och idag har jag hunnit med kundmötet, några möten till finns på agendan och efter jobbet skall jag träffa upp syster yster för ett par timmars snack..

Inga kommentarer: