15 juni 2011

Onsdagsdate På Undici


Idag blev det lunch på Undici tillsammans med en väninna. Trots att det ligger relativt nära mitt jobb och våra after work ställen så har jag aldrig varit där. Jag har gått förbi ett antal gånger, men utsidan gör faktiskt inget väsen av sig. Man lägger liksom inte riktigt märke till det.

Insidan då? Inrett just som jag vill att en lunchrestaurang skall vara. Sobra färger. Mycket vitt, grått och beige i olika toner. Betong. Mattor som dämpar ljud. Och maten? En blandning av de Norrländska och Italienska köken. Idag fick jag en Parmesanöverbakad torsk med färskpotatis och grillad fänkål. Mmmm..

Diskussionerna var de vanliga. Dock inte tråkiga! Tvärtemot! Det handlade om fritid. Jobb. Längtan efter det finska. Lite träning och annat som hör vardagen till..

Inga kommentarer: