4 januari 2011

13 Den Här Veckan

Under den gångna veckan har jag jobbat hemifrån och haft problem med accesser som man förstås alltid brukar ha när man för en gångs skull jobbar hemifrån. Jag har skrattat så tårarna sprutat och samtidigt irriterat mig på människor som är trångsynta. Jag har packat och svurit och packat om. Jag har tagit hand om en sjuk älskling och klätt mig i Rykiel-randigt trots att jag hellre velat gå hemma i mysbyxor och koka te och stryka honom över ryggen och säga: Allt blir nog bra ska du se. Och jag har småstressat. Och hunnit ha långtråkigt.

Men jag har unnat mig gåvor eftersom jag är värd sådana ibland. Jag har badat bastu för att jag älskar värmen. Och jag har haft möjligheten att lunchdejta mig själv och tjuvlyssna på historier om andra människors liv. Jag har dukat vackra bord och förberett god mat. Jag har haft förmånen att underhålla glada gäster och jag har skrattat och druckit bubblande champagne. Jag har tränat hjärnan genom ordspel som älsklingen egentligen är duktigare på än jag. Och helgen har handlat om mina intressen. Konst och mode.

Jag har promenerat på Stockholms tomma gator med siktet inställt på små antikaffärer. Det brukar alltid finnas något intressant att titta på. Ibland hittar man till och med något som kunde få följa med hem om lägenheten vore större. Och tänk bara hur en utställning kan påverka en. Alla bilder slogs om min uppmärksamhet. När jag kom hem funderade jag över hur det skulle vara att sadla om till fotograf istället. Det kanske kan bli ett av mina fritidsintressen under 2011..

Inga kommentarer: