11 januari 2011

Letter From A Long Lost Friend

Idag fick jag ett email från en gammal vän som jag inte hört från på fler år. Han är hemma från Österrike och älskar Sverige, skidåkning, resor med mera. Ibland brukar han skicka kort från någon av sina otaliga resor och dessa har jag alltid uppskattat. Vi var utbyteselever på Uppsala universitet samtidigt. Året var 2005 och det är alltså snart sex år sedan vi sågs.

Hur som helst skickade han ett email för att meddela mig att han skall på jobbresa till Stockholm under några dagar i början av februari och vill gärna träffa mig igen. Jag blev så glad! Han är den typen av kille som får en att skratta, som rycker upp en när man är ledsen, och som man kan hålla djupa diskussioner tillsammans med.

Men jag måste erkänna att jag känner mig lite nervös inför mötet. Vi har som sagt inte talats vid på 5½ år och jag hoppas innerligt att han är sig lik och att vi kommer att ha saker att prata om. Jag vet att vi inte är exakt samma personer vi var då. Men jag tror att vi fortfarande har samma humor och om inte annat är vi båda av den mer nostalgiska typen, så gamla goda minnen kan vi alltid prata om. Det kommer onekligen att bli en intressant kväll som jag ser fram emot.

Jag har bara ett problem. Jag vet inte riktigt vad jag skall hitta på tillsammans med honom. Vad jag skall visa honom av Stockholm som han inte redan sett. Vart vi skall gå.. Tar alltså mer än gärna emot tips från allmänheten!!

Inga kommentarer: