8 januari 2011

Jakten På Den Perfekta Pallen

Idag sprang jag runt på second hand butiker för att se om jag kunde få tag i det som behövs för mitt nya projekt. En pall. Lättare sagt än gjort eftersom jag har mina krav. Den får gärna vara gammal och sliten eftersom hela idén är att jag skall få göra om den. Men den får inte vara för rak och modern i modellen. Och den får inte vara för snirklig heller. Den måste ha en dyna som jag kan få klä om i något roligt tyg. Inte för hög och inte för låg eftersom man skall kunna sitta på den..

Det är inte så enkelt att hitta den perfekta pallen med dessa krav. Så istället kom jag hem med ett annat projekt. En lampfot som skall förses med egenhändigt tillverkad skärm. Sladden bör bytas ut och marmorn är lite sliten. Men det gör inget. Den kommer att bli så fin och jag hoppas på att kunna visa upp resultatet senare i vår.

























































2 kommentarer:

Tenne sa...

Oj vilken häftig lampfot! Blir intressant att se hur själva skärmen blir :)

Mikaela sa...

Ja vi får se hur det blir :D Först måste jag bara komma på vilken stil jag ska ha på skärmen. Om du har idéer får du väldigt gärna skicka dom..