13 januari 2011

21 Ett Annat Ögonblick

I mitt första inlägg kring Ögonblick berättade jag om min underbara andra dejt med Mr J. I detta inlägg skall jag nog berätta om gårdagens promenad med en av mina finaste vänner.

Vi bor bara ett kvarter ifrån varandra nuförtiden hon och jag. Innan jul bestämde vi oss för att börja promenera en dag i veckan eller så. Men så kom julen och vi reste båda hem till Finland och våra familjer. Behöver jag säga mer?

Hur som helst, igår hade vi bokat dejt för en långpromenad. När man känner sig lite trött och borta som jag känner mig vissa dagar under vintern, är en lång promenad med en nära vän den bästa medicinen. Vi pratade om stressiga och kravfyllda jobb, ork som tryter, träning, semesterresor, relationer, icke-relationer, vänner man förlorat kontakten med, kära vänner vi saknar hemma i Finland.. Jag känner att jag kan diskutera precis allt med henne. Och tiden bara susar förbi.

Och jag antar att vi varken fick nog av promenaden eller diskussionerna så vi har bestämt träff idag igen. Blir alltså en dag i träningens tecken och det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: