21 januari 2011

28 Det Här Saknar Jag

Min familj. Jag saknar min familj. Man kan inte förstå hur mycket det går att sakna sin familj när man bor nära dom. När man kan träffa dom i princip när helst man vill. Men när man flyttat till ett annat land förstår man äntligen hur mycket familjen betyder för en.

Visst. Det tar inte lång tid att flyga hem till Finland. Men skall jag vara ärlig är det lite smådyrt. Jag menar, man flyger till underbara Italien för mindre än hälften av priset jag betalar för att ta mig hem. Och man behöver nästan alltid ta ut ett par semesterdagar för att hinna umgås med familjen.

Med detta sagt kan jag meddela att jag tyvärr inte reser hem till familjen oftare än några gånger per år. Och är man då en familjemänniska som jag, så kan ni kanske förstå att jag nu som då saknar dom av hela mitt hjärta.

Idag ringde jag i alla fall kära mormor och gratulerade henne på födelsedagen. Skönt att få prata med någon hemifrån. Och att dessutom få prata med någon som verkligen uppskattar att man ringer och frågar hur hon mår.. det känns helt enkelt bäst!

Inga kommentarer: