7 januari 2011

16 Min Första Kyss

Jag är inte säker på att jag kommer ihåg min första riktiga kyss. Jag vet att jag var tretton fjorton år och vem som var föremålet för den. Men jag kommer inte ihåg när, var, vad som sades. Konstig känsla att inte komma ihåg sin första kyss. Det trodde jag alltid att jag skulle göra.

En första kyss som jag dock kommer ihåg är den med min älskling. Vi hade varit på en av våra dejter men ville inte att kvällen skulle ta slut. Därför begav vi oss hand i hand ut på en långsam promenad genom stan. Vi pratade om livet, delade med oss av våra tankar, hemligheter och drömmar. Vinden var fortfarande ljummen trots att solen nästan lagt sig. Vi stod där och blickade ut över vattnet. Så nära varandra man kan komma. Då tog han mitt ansikte i sina händer och gav mig vår första kyss.

Inga kommentarer: