13 januari 2011

Skåpet Som Glömdes Bort

Eftersom jag tycks ha problem med att hitta en pall som uppfyller mina krav borde jag kanske fortsätta jobba på ett annat av mina projekt. Vi kan kalla det skåpet som glömdes bort. Och nedan kommer historien.

I min gamla lägenhet stod ett litet rangligt gammalt skåp. Jag hade sneglat på det nu som då under de gångna åren och undrat hur det skulle se ut om man fixade till det. Ni vet spackla små skavanker, spika fast den lösa foten, måla upp det och så vidare. Så när jag flyttade ut och hyresvärden kom för att inspektera städningen frågade hon ifall jag inte skulle ta med mig skåpet. Jag berättade för henne att det stod i lägenheten redan när jag flyttade in och undrade ifall hon inte ville behålla det. Hon svarade: ”Nej släng det eller låt det stå kvar. Mig kvittar det.”

Skåpet fick därför följa med mig till mitt nya hem. Jag påbörjade renoveringen nere i snickarboden och kom så långt att jag lyckades grundmåla det efter spackling och slipning. Sedan tog det tvärt slut. Detta var 1½ år sedan. Och orsaken undrar säkert ni. Jag har inte lyckats bestämma i vilken färg jag skall måla det.

Jag tror bestämt jag smyger ner dit ikväll för att studera skåpet. Jag kanske lyckas komma på en färg som kan tänkas passa och lyckas avsluta det projektet innan jag påbörjar nästa. Lovar att återkomma med bildbevis ifall framsteg görs..

Inga kommentarer: